RUCK
Andre nyheter,  Arkiv

Sånn snakker du på sosiale medier

Begynn med slutten

Du vet det egentlig selv; Om en video eller et innlegg på Facebook ikke har grepet interessen din i løpet av få sekunder så blar du lett videre.

Er det deg eller kjøttkakene de vil ha?

Eksempel:

Fanny eier en bistro og ønsker å fortelle sine følgere om at hun har tilbud på kjøttkaker og lager en “selfievideo” i sine sosiale kanaler hvor hun sier følgende: “Vi ønsker alle våre kunder velkommen til en hyggelig aften i godt lag på bistroen vår og på onsdag inviterer vi deg og familien din på kjøttkaker med brun saus. Kun kr. 139,- per person. Barn i følge med voksne spiser gratis”.

Begynn med tilbudet

Fanny vil nok tape haugevis med potensielle kunder i eksempelet over.

Fanny bør heller si dette på “selfievideoen” sin: “Vi har tilbud på kjøttkaker i brun saus og barna spiser gratis!” og fortsette: “Vi ønsker alle våre kunder velkommen til en hyggelig aften…” osv.

Våre beste tips

  • Start med slutten (tenk overskrift)
  • Vær kort, konkret og direkte

Denne artikkelen er en del av vår serie: «Slik virker det